シラバス参照

授業情報/Course information

科目一覧へ戻る 2022/04/21 現在

科目名/Subject 応用言語学の基礎/Foundations of Applied Linguistics
担当教員(所属)/Instructor 三ツ木 真実 (商学部)
授業科目区分/Category 現代商学専攻博士前期課程 基本科目
開講学期/Semester 2022年度/Academic Year  前期/Spring Semester
開講曜限/Class period 火/Tue 2
対象所属/Eligible Faculty 商学研究科現代商学博士前期課程/Graduate School of CommerceGraduate School of Commerce Major in Modern Commerce
配当年次/Years 1年 , 2年
単位数/Credits 2
研究室番号/Office
オフィスアワー/Office hours
更新日/Date of renewal 2022/03/08
授業の目的・方法
/Course Objectives and method
This course will introduce students to the field of applied linguistics research from a variety of perspectives. However, the main emphasis is on providing information about how people think about how to learn and teach English effectively in and out of the classroom. Major topics include language learning theories, first and second language acquisition, learner differences.
達成目標
/Course Goals
Develop a basic understanding of Applied Linguistics concepts
Identify and define the different Sub-fields of Applied Linguistics
Discuss some of the theories and principles of language Teaching
Discuss different learning styles and relate them to Second Language Acquisition.
授業内容
/Course contents
1. Introduction to Applied Linguistics and Overview of the Course
2. The Process of Second Language Learning (1)
3. The Process of Second Language Learning (2)
4. Input-Oriented Second Language Learning (1) The Role of Input
5. Input-Oriented Second Language Learning (2) Reading/Listening Activities
6. Interaction-Based Second Language Learning (1) The Role of Interaction
7. Interaction-Based Second Language Learning (2) Speaking activities
8. Second Language Learning Methods to Improve Vocabulary Skills
9. Output-Oriented Second Language Learning (1) The Role of Output
10. Output-Oriented Second Language Learning (2) Speaking/Writing Activities
11. Individual differences in learners and second language learning
13. English Grammar for Communication
14. Poster presentation
15. Wrap up of the course
事前学修・事後学修
/Preparation and
review lesson
Please work on the following points before and after each class:
1) Be sure to go through the handouts before the class and look up any unfamiliar vocabulary.
2) After the class, work on the assignments based on the contents and references introduced in the class.
使用教材
/Teaching materials
The course materials shall be provided.
成績評価の方法
/Grading
Active class participation including preparation and discussion 10 %
Class Contribution 20 %
Assignments 30%
Quiz 20%
Poster presentation 20%
成績評価の基準
/Grading Criteria
秀(100-90)-応用言語学の基礎を非常によく理解し、授業課題の提出状況及び内容も非常に良好である。議論における論理的一貫性においても、大学院生としては秀逸なレベルの理解と説明ができる。
優(89-80)-応用言語学の基礎をよく理解し、授業課題の提出状況及び内容も良好である。議論における論理的一貫性において、大学院生としては秀逸なレベルの理解と説明ができる。
良(79-70)-応用言語学の基礎をよく理解し、授業課題の提出状況及び内容も過不足のない程度のレベルである。議論における論理的一貫性において、大学院生としては過不足のない程度のレベルの理解と説明ができる。
可(69-60)-応用言語学の基礎を理解し、授業課題もこなした。議論における論理的一貫性において、大学院生として許容できるレベルの理解と説明ができる。
不可(59 以下)-応用言語学の基礎の理解が不十分である。授業課題の提出状況及び内容も心もとないレベルである。議論における論理的一貫性において論理的一貫性においても、問題のあるレベルの理解と説明である。
履修上の注意事項
/Remarks
This class will be entirely conducted in English.
実務経験者による授業
/Courses conducted by the
ones with practical
experiences
該当しない

科目一覧へ戻る